Wydanie dowodu osobistego z powodu zmiany danych osobowych
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu
2. Dokument stwierdzający tożsamość podlegający wymianie
3. Jedna kolorowa fotografia z wizerunkiem twarzy od wierzchołka głowy do górnej części barków, przedstawiające osobę w pozycji frontalnej
Opłaty:
Dowód osobisty wydaje się nieodpłatnie.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Dźwierzuty – stanowisko ds. dowodów osobistych, pokój nr 12
Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości – 1 miesiąc
Uwagi
Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór wymaga osobistego stawiennictwa.
Dowód osobisty podlega wymianie w przypadku zmiany danych w nim zawartych (nazwiska, imienia, nr PESEL).
O wymianę dowodu należy wystąpić w terminie 14 dni od otrzymania dokumentu potwierdzającego zmianę danych.
W przypadku niezłożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego wymianę dowód osobisty unieważnia się po upływie 4 miesięcy od zaistnienia zmiany.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych, ustawa z dnia 6 grudnia 2018r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2017 poz. 1464 t.j. oraz z 2019r. poz.53 i 60), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważnienia, wymiany, zwrotu lub utraty oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2015 r. poz. 212), (Dz.U. z 2019 poz.400)
Dodatkowe informacje na stronie www.edowod.gov.pl