Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem – udzielonym na podstawie art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz meldunkowy;
- dowód osobisty albo inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (dla osoby niepełnoletniej nie posiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia).
Dla cudzoziemca : paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, pastwa EFTA oraz Szwajcarii i inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
- dowód osobisty pełnomocnika lub uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
Miejsce złożenia dokumentów
- Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i kadr Urzędu Gminy pok. nr 10,
tel.(89) 621-03-94
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24.09.2010 o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz. U. z 2017 roku poz. 657)