Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty
1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Dźwierzuty.
2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
Opłaty
opłata skarbowa za wydanie decyzji w kwocie 10 zł. Opłatę należy wpłacić na konto UG Dźwierzuty BS Szczytno o/Dź-ty 49 8838 1044 2007 04 00 01 01 0014 lub w kasie w UG w godz. 9.00-12.00 obowiązek opłaty obowiązuje z chwilą złożenia wniosku.
Miejsce złożenia dokumentów:
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy Dźwierzuty
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie - Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i kadr Urzędu Gminy, pokój nr 10.
Termin i sposób załatwiania sprawy
- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 657 z późn zm.)
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy, od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów tych nie wlicza się okresu zawieszenia postępowania, okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo przyczyn niezależnych od organu - Art. 35 KPA
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Dźwierzuty) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Warmińsko-Mazurski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Szczytnie - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy Dźwierzuty
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednio prowadzącemu postępowanie - Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i kadr Urzędu Gminy, pokój nr 10.
Termin i sposób załatwiania sprawy
- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 657 z późn zm.)
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy, od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów tych nie wlicza się okresu zawieszenia postępowania, okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo przyczyn niezależnych od organu - Art. 35 KPA
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Dźwierzuty) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Warmińsko-Mazurski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Szczytnie - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
Ustawy z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz.U. z 2017 poz. 657)