Jednostka organizacyjna: Urząd Gminy w Dźwierzutach
Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego
Nazwa Stanowiska: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Imię i nazwisko pracownika: Aneta Dudzińska-Więcek
Tel. 89 621 03 96
E-mail: usc@ug-dzwierzuty.pl
Stanowisko podlega: Wójtowi Gminy
Do zadań na stanowisku Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego (USC) należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
2) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
3) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
4) sporządzanie i wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
5) wpisywanie aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
6) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
7) stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
8) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
9) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
10) wydawanie decyzji w sprawach zmian imion i nazwisk,
11) organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego i urodzin,
12) sporządzanie obowiązujących sprawozdań,
13) prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi,
14) obsługa aplikacji „ŹRÓDŁO” w Systemie Rejestrów Państwowych poprzez:
- rejestr stanu cywilnego BUSC
- Rejestr Dowodów Osobistych RDO
- aktualizację rejestru PESEL
Do zadań w zakresie realizacji zadań związanych z ewidencją ludności (USC-EL), w szczególności:
1) dokonywanie zameldowań na pobyt czasowy,
2) dokonywanie zameldowań i wymeldowań na podstawie zgłoszeń,
3) wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
4) nadzorowanie wykonywania obowiązku meldunkowego,
5) prowadzenie i aktualizowanie rejestru wyborców,
6) sporządzanie spisów wyborców,
7) przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci
i młodzieży w wieku 3 - 18 lat,
8) realizowanie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
Przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta, Zastępcy lub Sekretarza.