Jednostka organizacyjna: Urząd Gminy w Dźwierzutach
Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego
Nazwa Stanowiska: Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Imię i nazwisko pracownika: Anna Dudzińska
Tel. 89 621 03 96
e-mail: usc@ug-dzwierzuty.pl
Stanowisko podlega: Wójtowi Gminy
Do zadań na stanowisku Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego (USC.Z) należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- wpisywanie aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- wydawanie decyzji w sprawach zmian imion i nazwisk,
- organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego i urodzin,
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań,
- prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi,
- obsługa aplikacji „ŹRÓDŁO” w Systemie Rejestrów Państwowych poprzez:
- rejestr stanu cywilnego BUSC
- Rejestr Dowodów Osobistych RDO
- aktualizację rejestru PESEL
- Rejestr Danych Kontaktowych
- współdziałanie w zakresie realizacji zadań związanych z ewidencją ludności, w szczególności:
- prowadzenie i aktualizowanie rejestru wyborców,
- sporządzanie spisów wyborców,
- przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat,
- realizowanie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie spraw z zakresu obsługi Rady Gminy, a w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
- przekazywanie korespondencji Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań.
- prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi,
- zawiadamianie radnych i inne osoby o terminach, miejscu i tematyce sesji Rady oraz posiedzeń komisji,
- przekazywanie uchwał organów gminy do realizacji przez właściwe jednostki,
- przesyłanie wszystkich uchwał Rady do organów nadzoru, natomiast uchwał stanowiących przepisy prawa miejscowego do organu nadzoru wydającego dziennik urzędowy celem ich opublikowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
- podawanie do wiadomości publicznej uchwał Rady poprzez rozplakatowywanie obwieszczeń na tablicy ogłoszeń w Urzędzie i w sołectwach oraz podawanie treści w lokalnej prasie,
- wykładanie protokołów sesji do publicznego wglądu,
- współdziałanie z radnymi w zakresie spraw wynikających z ustawy o samorządzie gminnym,
- sporządzanie informacji o działalności Rady i jej komisji
- prowadzenie działań związanych z przeprowadzeniem wyborów ławników do sądów,