Jednostka organizacyjna: Urząd Gminy w Dźwierzutach
Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego
Nazwa Stanowiska: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Imię i nazwisko pracownika: Aneta Dudzińska-Więcek
Tel. 89 621 03 96
E-mail: usc@ug-dzwierzuty.pl
Stanowisko podlega: Wójtowi Gminy
Do zadań na stanowisku Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego (USC) należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
2) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
3) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
4) sporządzanie i wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
5) wpisywanie aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
6) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
7) stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
8) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
9) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
10) wydawanie decyzji w sprawach zmian imion i nazwisk,
11) organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego i urodzin,
12) sporządzanie obowiązujących sprawozdań,
13) prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi,
14) obsługa aplikacji „ŹRÓDŁO” w Systemie Rejestrów Państwowych poprzez:
- rejestr stanu cywilnego BUSC
- Rejestr Dowodów Osobistych RDO
- aktualizację rejestru PESEL
Do zadań w zakresie realizacji zadań związanych z prowadzeniem rejestru wyborców, w szczególności:
1) prowadzenie i aktualizowanie rejestru wyborców,
2) sporządzanie spisów wyborców,
3) przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci
i młodzieży w wieku 3 - 18 lat,
4) realizowanie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
Przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta, Zastępcy lub Sekretarza.
Jednostka organizacyjna: Urząd Gminy w Dźwierzutach
Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego
Nazwa Stanowiska: stanowisko ds. ewidencji ludności
Imię i nazwisko pracownika: Ewa Krajewska
Tel. 89 621 03 96
E-mail: meldunki@ug-dzwierzuty.pl
Do zadań na stanowisku pracowniczym ds. ewidencji ludności (USC-EL) należy w szczególności:
1) organizacja szkoleń pracowników w zakresie BHP,
2) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
3) prowadzenie całości dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu,
4) sporządzanie dokumentów świadczeń płacowych pracowników i przekazywanie do komórki płac w Urzędzie Gminy celem ich wypłaty tj. umowy o pracę, dodatki płacowe, nagrody jubileuszowe,
5) prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników,
6) prowadzenie spraw związanych z badaniami profilaktycznymi pracowników,
7) prowadzenie naboru pracowników,
8) sporządzanie obowiązujących sprawozdań z zakresu kadr i naboru,
9) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie kierowania bezrobotnych do wykonywania prac interwencyjnych, robót publicznych, stażu i przygotowania zawodowego, sporządzanie wniosków w tym zakresie,
10) prowadzenie dokumentacji związanej ze służbą przygotowawczą pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę w Urzędzie, organizowanie tej służby,
11) przygotowywanie dokumentów do okresowej oceny pracowników,
12) współpraca w zakresie sporządzania sprawozdawczości z wynagrodzeń do GUS oraz deklaracji do PFRON,
13) realizowanie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
14) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej w tym: wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (w ramach udzielonego upoważnienia), w szczególności:
a) ustalanie w formie uchwały Rady, liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu oraz zasad usytuowania, na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
b) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
c) obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
d) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i zawieszeniu tej działalności
e) współdziałanie z ZUS, Urzędem Skarbowym i Statystycznym w sprawach obsługi Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
15) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia,
16) prowadzenie rejestru obwieszczeń sądowych przeznaczonych do wywieszenia na tablicy ogłoszeń;
17) dokonywanie zameldowań na pobyt czasowy,
18) dokonywanie zameldowań i wymeldowań na podstawie zgłoszeń,
19) wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
20) nadzorowanie wykonywania obowiązku meldunkowego,
Przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań.
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta lub Sekretarza.
Stanowisko podlega Wójtowi Gminy.