Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.
Opłaty:
- wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 24 zł – (cz.II załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej - Dz.U. 2014, 1628 ze zm.),
- wpłata na konto Urzędu Gminy - BS Szczytno O/Dźwierzuty, 49 8838 1044 2007 04 00 01 01 0014
Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- dla Gminy Dźwierzuty, Urząd Stanu Cywilnego w Dźwierzutach, tel. (089) 621-03-96 pokój nr 12
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie.
Uwagi:
- Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy zniszczeniu oraz o dokonanych wpisach lub ich braku nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.
- Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien uprawdopodobnić, że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący określonej osoby.
- O wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego można zwrócić się drogą korespondencyjną, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której zaświadczenie dotyczy, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego może być także wydane na wniosek innych zainteresowanych osób.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 poz. 1741)