Funkcję Sekretarza Gminy sprawuje: Jan Lisiewski
tel. 89 621 12 32
e-mail: sekretarz@ug-dzwierzuty.pl
Stanowisko podlega: Wójtowi Gminy
Do zadań na stanowisku Sekretarza Gminy należy w szczególności:
- kierowanie Urzędem Gminy w Dźwierzutach i podejmowanie decyzji w zakresie spraw niecierpiących zwłoki w czasie nieobecności Wójta Gminy;
- podejmowanie w czasie nieobecności Wójta czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu Gminy w Dźwierzutach, a w szczególności w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy oraz określania wysokości wynagrodzenia;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Referatu Organizacyjnego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach;
- zawieranie i podpisywanie umów cywilnoprawnych z pracownikami Urzędu Gminy w Dźwierzutach z własnej inicjatywy lub na umotywowany wniosek bezpośredniego przełożonego pracownika;
- przyznawanie dodatków specjalnych i nagród pracownikom Urzędu Gminy w Dźwierzutach na zasadach określonych w Regulaminie wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach w ramach planu wydatków;
- zatwierdzanie i podpisywanie zakresów czynności pracowników Urzędu Gminy w Dźwierzutach opracowanych przez ich bezpośrednich przełożonych;
- zatwierdzanie w imieniu Wójta Gminy kryteriów (wybranych przez oceniających) ocen pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach;
- dokonywanie ocen kwalifikacyjnych Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz pracownika Samodzielnego stanowiska ds. kadr;
- opiniowanie pracy kierowników komórek organizacyjnych;
- organizowanie i przeprowadzanie naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach;
- organizowanie służby przygotowawczej i przeprowadzanie egzaminów kończących służbę przygotowawczą, wydawanie decyzji i zaświadczeń w tym zakresie;
- udzielanie upoważnień pracownikom Urzędu Gminy w Dźwierzutach do jednorazowych czynności związanych z odbiorem formularzy, przesyłek, pism i dokumentów;
- dokonywanie czynności ze stosunku pracy wobec Wójta – za wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustaleniem wynagrodzenia;
- zatwierdzanie i podpisywanie dokumentów z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dotyczących pracowników Urzędu Gminy w Dźwierzutach;
- powoływanie zespołu powypadkowego w celu ustalenia okoliczności i przyczyny wypadku oraz zatwierdzania protokołu powypadkowego;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania dostępnych form aktywizacji bezrobotnych oraz zawieranie umów oraz innych dokumentów w tym zakresie;
- zawieranie, rozwiązywanie i zmiany umów (w tym podpisywanie) w imieniu Gminy Dźwierzuty o praktyki zawodowe, studenckie oraz wystawianie opinii i ocen z odbytych praktyk itp.;
- pełnienie funkcji opiekuna praktyk, stażu lub wyznaczania innych opiekunów praktyk, stażu;
- analiza danych zawartych w oświadczeniach majątkowych Skarbnika Gminy, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Wójta, za wyjątkiem oświadczenia własnego;
- przekazywanie uchwał i zarządzeń Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej;
- zawieranie umów cywilnoprawnych z zakresu zadań realizowanych przez Gminę Dźwierzuty, a w szczególności zadań realizowanych przez nadzorowany referat;
- podpisywanie następujących dokumentów:
- bieżącej korespondencji w zakresie zadań realizowanych przez Gminę;
- pism w sprawach nagród jubileuszowych pracowników Urzędu Gminy w Dźwierzutach;
- umów z pracownikami Urzędu Gminy w Dźwierzutach o odpowiedzialności materialnej za powierzone im mienie;
- stwierdzania zgodności kserokopii z oryginałem aktu;
- poświadczenia za zgodność odpisów dokumentów przedstawionych przez stronę na potrzeby prowadzonych postępowań z oryginałem, zgodnie z art. 76a §2b KPA w związku z art. 268a KPA;
- dokonywania poświadczenia własnoręczności podpisu;
- dokonywania poświadczenia pozostawania przy życiu;
- dokumentów związanych z zatrudnieniem, a w szczególności: zaświadczeń, sprawozdań, pism, informacji, skierowań na badania, zgłoszeń na szkolenia, delegacji, umów na korzystanie z samochodu prywatnego dla celów służbowych, urlopów, zapytania o karalność, świadectw pracy;
- poleceń wyjazdu służbowego dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i dyrektorów placówek oświatowych,
- poleceń wyjazdu służbowego dla sołtysów poza obszar Gminy Dźwierzuty;
- urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, opieki nad zdrowym dzieckiem dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i dyrektorów placówek oświatowych,
- zamówień na usługi i zakupy celem zapewnienia sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu;
- przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.