Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty.
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu
2. Jedna kolorowa fotografia z wizerunkiem twarzy od wierzchołka głowy do górnej części barków, przedstawiające osobę w pozycji frontalnej
3. Dokument potwierdzający tożsamość.
Opłaty:
Od dnia 1 stycznia 2010 roku wnioski o wydanie dowodu osobistego realizowane są bezpłatnie.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Dźwierzuty – stanowisko ds. dowodów osobistych, pokój nr 12
Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości – 1 miesiąc
Uwagi:
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, składanie wniosku o wydanie nowego dowodu osobistego i jego odbiór wymaga osobistego stawiennictwa. Utracony dowód osobisty unieważnia się w Systemie z dniem zawiadomienia o jego utracie, o zniszczeniu lub przekazania przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego
Dodatkowe informacje na stronie: http://www.dokumentyzastrzezone.pl
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych, ustawa z dnia 6 grudnia 2018r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2017 poz. 1464 t.j., z 2018r. poz. 730 oraz z 2019r. poz.53 i 60), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważnienia, wymiany, zwrotu lub utraty oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2015 r. poz. 212), (Dz.U. z 2019 poz.400)
Dodatkowe informacje na stronie www.edowod.gov.pl